30 Mart 2016 Çarşamba

Charlie Chaplin Hakkında İlginç Bilgiler



Sinema tarihinin belki de en etkili kişilerinden biri Charlie Chaplin’dir. Gerçek adı Charles Spencer Chaplin olan bu olağan üstü sinemacı sinema sektörünü kökten sarsmış ve çıtasını oldukça yükseltmiştir.
Londra'da doğan Chaplin fakir bir çocukluk dönemi geçirdi. Chaplin o günleri şöyle anlatıyordu, “Çocukluk yıllarımı Londra’nın yoksullar mahallesi Bast Side’da geçirdim. Babam kendini içkiye verince, evde ocak kaynamaz oldu. Sıcak bir çorba için kardeşim Sidney birçok kez yardım kurumlarının kapısını çalmak zorunda kaldı. Ben onunla gidemiyordum, çünkü ikimiz aynı pabuçları ortaklaşa kullanıyorduk.”
1913'te ABD’ye gitti ve sinemaya el attı. Çocukluk yıllarından sahne deneyimleri olan Chaplin annesiyle sahnede şarkı söylüyordu.
Bir sinemacının yarata bileceği en derin etkiyle dünyayı sarstı. Büyük Diktatör filmi henüz Almanya’ya savaş açmamış olan ABD’li yetkililer tarafından gösterime girmemesi için oldukça çaba harcanmıştı.
Nazi kültür bakanlığında çalışırken ABD’ye kaçan bir yetkili Hitlerin Büyük Diktatör filmini iki defa tek başına izlediğini söylemiştir. Bunun üzerine açıklama yapan Chaplin, “Hitler’in ne düşündüğü bilmek için her şeyimi verirdim” demiştir.
Savaşın bitiminde “Nazilerin yaptıklarının bu denli korkunç olduğunu bilseydim bunu film yapmazdım dedi.
New York’ta Bir Kral (A King in New York) filmiyle Amerikan hayat tarzını siyasetten günlük yaşama kadar eleştirdiği için hükümetten FBI’a kadar herkesin kötüler listesine girmiştir.
O kadar ki dönemin FBI başkanı J. Edgar Hoover hayatının uzun bir bölümünü Charlie Chaplin’e karşı bilgi toplayarak geçirdi.
Sadece FBI değil, İngiliz iç istihbarat teşkilatı MI5 de onunla ilgili bilgiler toplamıştır.
 Charlie Chaplin 1914 yılında yaptığı Making A Living filminden haftalık 150$ para kazanmaktaydı.
"Şarlo" (Charlot) dünyanın en bilinen sinema karakterlerinin başında gelir.
“Charlie Chaplin Benzerleri” yarışmasına katılmış ve elenmiştir. Birinci ise Bob Hope olmuştur.
Charlie Chaplin öldüğünde, 88 yaşındaydı.

“Benim acım birinin gülüşüne sebep olabilir. Ama benim gülüşüm asla birinin acısına sebep olmamalı.”

Albert Einstein, “Sizin sanatınızda en çok takdir ettiğim şey evrensellik! Tek bir kelime bile etmiyorsunuz ama tüm dünya sizi anlıyor!
Charlie Chaplin, “Doğru! Ama sizin ihtişamınız daha da yüce... Tüm dünya size hayranlık duyuyor; ancak kimse dediğiniz hiçbir şeyi anlamıyor.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder